Vietnamské turné: banh—mi—ba

S vietnamskými bistry se v poslední době roztrhnul pytel. Dlouho jsem váhal, jestli vůbec má cenu do takovýchto podniků chodit. Zaprvé, jak jste si už asi všimli, nesnášim módní věci z principu. Zadruhé mi vietnamská kuchyně vždycky přišla pochybná, když jsem viděl, jak se na vietnamském venkově připravuje všechno od brouků přes krysy až po voly. Ale moje drahá žena toužila po závitcích a já po matcha donutu, právě proto, že je to tak bizarní kombinace, že jsem prostě nemohl odolat. A tak jsme se v posledních dvou týdnech vydali hned do tří vietnamských restaurací a snědli, co se dalo.

Jako první přišel na řadu Banh-mi-ba. Google tvrdí, že “bánh-mì-ba” znamená vietnamsky sendvič, což by asi dávalo smysl, když na sendvičích tato firma stojí. Pobočka v Rybné je  otevřená už delší dobu, ale vypadá to, jako kdyby se stále jednalo o zkušební provoz. To, že se sem vejde maximálně tak deset lidí a ještě musí lézt přes sebe, bych ještě zvládnul. Vždyť se jedná o bistro. Popraskaná omítka mi taky zas tak moc nevadí, můj dům to neni, žejo. Ale ty šoupačky, co vedou na záchod, to je prostě kravina. Předevšim proto, že s nima moc dobře šoupat nejde.

Ale já jsem přece přišel pro donut s příchutí matcha čaje a mořské soli. Nebo tak nějak. Upřímně, bylo to teda hodně velký zklamání. Jakkoli byl donut měkkej a čerstvej, nechutnal ani po jednom. Zelená poleva nahoře byla prostě jenom bílá čokoláda a soli by se v něm nedořezal. To sendviče, který jsou ve skutečnosti poloviční bagety, splnily moje očekávání. Na druhou stranu bych ale neřek, že na nich bylo něco výjimečnýho. Možná leda to, že dělaj i rybí verzi, k čemuž se Golf a všichni další výrobci předražených baget nikdy neodhodlali. Hanba vám!

V Banh-mi-ba v Rybné chválim především kuřecí polévku s koriandrem. Pro ty, kteří nemají rádi překvapení, kopřivy nebo čerstvý koriandr: vynechejte jí. Koriandr totiž tvoří asi tak polovinu hmotnosti všech jídel v týhle restauraci a v polévce je to možná tak 85%. Pro lidi, co maj vkus: v žádnym případě neodcházejte bez týhle polívky! Konečně drobný plusový bod dostane Bahn-mi-ba i za AriZonu, kterou miluju. Jak jsem nedávno zjistil, AriZona nevyrábí jenom ledový čaje, ale taky limonádky a energetické nápoje všech nepředstavitelných příchutí. A jak by řekl Jamie Oliver, určitě si to kupte, všude to maj!

O týden později jsem se na inlinech dopotácel do Banh-mi-ba v Jankovcově ulici v Holešovicích. Tato pobočka je otevřená teprve dva měsíce a… není na ní vůbec nic zajímavýho. Otevřeli si jí v kancelářském komplexu, takže tam je pravděpodobně solidně narváno přes obědy, ale v pět odpoledne tam bylo totálně mrtvo. Jeden Vietnamec seděl hned u dveří a servírka se opírala o pokladnu a něco dělala na Facebooku. Nabídka je stejná jako v Rybný, takže jakožto vegetarián si můžete dát zase jenom bagetu s tofu, jinak vůbec nic. Je pravda, že bún bò nam bộ je vynikající, ale jinak se žádný nadšení nekonalo.

Jídlo:         ★★★
Prostředí: ★★★
Obsluha:  ★★★★★ (o obsluze jsem v článku nepsal, ale nemam jí co vytknout – umí dokonce přinést jídlo, až když dojim polívku! 👍🏻)

2 thoughts on “Vietnamské turné: banh—mi—ba

Add yours

  1. Bezte se jeste podivat do Banh-mi-ba do Jindrisske, tam mi to z tech pobocek pripada nejprijemnejsi (az na dobrodruznou cestu na zachod :D)

    Like

Leave a Reply

Powered by WordPress.com.

Up ↑

